Miesięcznik Poznaj Świat
GOOGLE SZUKA NESSIE

GOOGLE SZUKA NESSIE

Ambasador programu VisitScotland „Meet the Scots”, Adrian Shine, pomaga Google w misji, która ma zainspirować świat do odkrycia tajemnicy Loch Ness. Adrian Shine, lider Projektu Loch Ness i projektant Centrum Wystawienniczo – Informacyjnego Loch Ness (www.lochness.com) w Drumnadrochit, spędził kilka dni z zespołami Google Street View i Catlin Seaview Survey podczas tajnej operacji fotografowania jeziora, w którym mieszka słynny potwór – Nessie.
Od dzisiaj łowcy Nessie z całego świata mogą korzystać z Google Street View do eksplorowania tajemniczych wód słynnego jeziora. W aplikacji żółty ludzik Google zmienia się w Nessie, umożliwiając użytkownikom przybliżanie różnych obszarów jeziora.
Nawiązanie współpracy VisitScotland z firmą Google zbiega się z rocznicą publikacji najsłynniejszego zdjęcia potwora z Loch Ness – „Fotografii Chirurga”, która pojawiła się na łamach „Daily Mail” 21 kwietnia 1934 r. Oprócz specjalnych zdjęć  Street View z okolic Loch Ness, można oglądać na YouTube video z udziałem Adriana Shine’a, który pokazuje jak interesujące i piękne jest jezioro oraz okoliczne tereny, nawet jeśli nie uda się dostrzec nieuchwytnego potwora.
Loch Ness jest znane na całym świecie, nie tylko z powodu mitycznej Nessie, ale również za sprawą malowniczego krajobrazu otaczającego jezioro. VisitScotland ma nadzieję, że ta globalna inicjatywa ponownie zwróci uwagę na Loch Ness, inspirując turystów z całego świata do odwiedzenia Szkocji.
Andrew Shine, ambasador programu „Meet the Scots” i znawca Loch Ness, który odgrywa dużą rolę w międzynarodowych i krajowych kampaniach marketingowych VisitScotland, powiedział:
„Żeby znaleźć Yeti, trzeba spędzić całe dnie na wędrówce po Himalajach, żeby ruszyć śladami Wielkiej Stopy, trzeba przedzierać się przez głębokie lasy Ameryki Północnej. Aby poszukać słynnego szkockiego potwora, wystarczy przyjechać nad Loch Ness i udać się na przechadzkę wokół jeziora. Nessie to najbardziej przystępna kryptyda na świecie!”.
„Projekt Google był otoczony taką tajemnicą, że kiedy ludzie pytali o zmarszczki na powierzchni jeziora, które powstawały podczas specjalnych podwodnych ekspedycji, po raz pierwszy nie wiedziałem, co odpowiedzieć! Jestem bardzo dumny, że mogłem wziąć udział w tej inicjatywie. Mam nadzieję, że ludzie z całego świata skorzystają ze Street View, aby obejrzeć jezioro, co zachęci ich do przyjazdu do Szkocji w celu odkrycia jej magicznego piękna i naturalnych tajemnic.
Malcolm Roughead, dyrektor generalny VisitScotland, powiedział:
„Projekt Street View jest niezwykle ekscytujący. Bardzo cieszymy się, że zespół Google był tak zainteresowany naszym monstrum, podobnie jak setki i tysiące gości, którzy co rok podróżują nad Loch Ness z nadzieją na wypatrzenie Nessie”.

„Nessie to prawdziwa ikona Szkocji. Postać, legenda, mit – bez względu na to, czym jest, od ponad 80 lat intryguje ludzi na całym świecie. Nawet jeśli nie uda się dostrzec potwora, krajobraz wokół Loch Ness po prostu zapiera dech w piersiach, więc gorąco zachęcam każdego do wizyty w tych stronach”.

Badania przeprowadzone 20 lat temu oceniały, że fenomen Nessie przynosi 40 milionów funtów gospodarce Szkocji. Z uwzględnieniem inflacji obecnie byłoby to 60 milionów funtów, ale ze względu na skalę zjawiska są to tylko szacunkowe dane.

Drumnadrochit jest największą wsią nad Loch Ness i oferuje praktycznie wszystko, czego mogą potrzebować turyści, w tym centrum turystyczne z bezpłatnym parkingiem, sklepy, bary, restauracje oraz Centrum Wystawienniczo – Informacyjne Loch Ness. Drumnadrochit przyciąga rocznie ponad 200 000 gości, a mimo to zachowuje wiejski charakter.